Blog
Geplaatst door TVVL

'Een radiator kan morgen een fiets zijn'

1 juni 2021 | 2 minuten lezen

Duurzame, innovatieve oplossingen waarbij de klant nog echt centraal staat, dat is waar ze bij   Jaga Climate Designers voor staan. En dat dit niet alleen woorden zijn merken we al snel als Bert Kriekels (Verkoopdirecteur en zoon van Jaga medeoprichter Jan) en Eric van den Oudenalder, Verkoopadviseur bij Jaga bij TVVL langskomen. Omdat Jaga al jaren bedrijfslid is bij TVVL is er natuurlijk vaker onderling contact, maar het bezoek aan het kantoor in Woerden had dit keer een extra doel: met eigen ogen de maatwerk radiatoren bekijken die door Jaga aan TVVL ter beschikking zijn gesteld.

Kernwaarden verankerd in bedrijf

Natuurlijk zijn wij erg benieuwd waarom Jaga dit mooie gebaar richting TVVL heeft gemaakt. Maar voor wij antwoord krijgen op deze vraag nemen Bert en Eric ons kort mee in de 5 kernwaarden van Jaga.  Hoewel deze kernwaarden niet op zichzelf staan en ze allemaal een mooi verhaal met een duidelijke filosofie vertellen, gaan we in dit gesprek op 2 kernwaarden dieper in; respect nature en create emotion.

'Bij Jaga realiseerden wij ons al snel dat we met elkaar iets moeten doen aan het klimaat,’ aldus Bert. ‘En daarbij moet je je niet alleen focussen op het klimaat buiten, maar zeker ook het klimaat binnen. Duurzame oplossingen kun je alleen aanbieden door continu te innoveren. We zien gelukkig steeds meer bedrijven die aandacht hebben voor circulariteit en het hergebruik van materialen, maar voor ons is dit eigenlijk al sinds de jaren ’80 een logische gedachtegang binnen ons bedrijf. In die periode hebben wij de kennis die we hadden opgedaan op het gebied van warmtepompen omgezet naar de ontwikkeling van radiatoren. En met innovatie als drijvende kracht staan ontwikkelingen niet stil. Wat ons betreft kan een radiator morgen een fiets zijn.’

Maar wat heeft een maatwerk radiatoroplossing nu eigenlijk met emotie te maken? ‘Voor ons is belevenis belangrijk’, gaat Eric verder. ‘Aan de ene kant belevenis in de zin van dat we een band met onze klanten op willen bouwen. Wij leveren geen massaproductie en om echt de beste oplossing te kunnen bieden willen we weten wat hen drijft, wat is hun droom? En daar kom je niet altijd achter in een verkoopgesprek aan een vergadertafel, maar juist door andere activiteiten met elkaar te ondernemen. Zo ga ik met een aantal klanten graag fietsen. Maar belevenis heeft ook te maken met het ervaren van de geboden oplossing. Zo kunnen wij in ons  JEL - Jaga Experience Lab  een pand volledig nabootsen, zodat de klant al in een vroeg stadium de maatwerkoplossing zelf kan ervaren. Niet aan de hand van een specificatielijst, maar door zelf te luisteren, voelen en zien. In de praktijk blijkt dit enorm waardevol.’

Bruggen bouwen
Tot slot dan het antwoord op de vraag; waarom hebben jullie de radiatoren gratis ter beschikking gesteld aan TVVL? ‘Bij Jaga zijn wij altijd zoekende naar kennis,’ aldus Bert. Alles verandert zo snel. In onze praktijk moeten wij soms vechten tegen gedateerde kennis. Technologische ontwikkelingen gaan zo snel dat de behoeft aan kennis en opleiding blijvend is. Wij zijn dan ook een groot aanhanger van een leven lang leren. Bij TVVL zien we dat de laatste ontwikkeling nu al in alles worden meegenomen. In die zin zou ik dus zeggen, TVVL nu meer dan ooit! Toen wij hoorden van de uitbreiding van het pand in Woerden, vonden wij het dan ook een mooi moment om dit gebaar te maken. En vanuit het principe dat wij bij Jaga onze kennis ook niet binnen onze muren willen houden voorzien wij in de toekomst een nog sterkere band om kennis te delen én te ontwikkelen.’

 

Op de foto v.l.n.r.: John Lens (Directeur TVVL), Eric van den Oudenalder en Bert Kriekels (beiden Jaga)

Thema'sGroepenDeelnemersProjecten